Jäseneksi

Information in English

Varsinaiseksi jäseneksi voidaan hyväksyä Pirkanmaalla aktiivisesti toimiva ammattikuvataiteilija, jolla on kuvataiteen ammattikoulutus tai ammattiliiton jäsenyys tai hän on meritoitunut muulla tavoin kuvataiteen kentässä. Ammattitaiteilijuuden määrittelyssä kiinnitetään huomiota sellaiseen aktiiviseen taiteelliseen toimintaan, minkä johtokunta määrittelee ammatillisesti merkittäväksi, sekä ansioluetteloon ja teoskuviin. Seuran johtokunta hyväksyy uudet jäsenet seuraan yksinkertaisella äänten enemmistöllä.

Uusia jäsenhakemuksia käsitellään kaksi kertaa vuodessa, maaliskuussa ja syyskuussa. Hakemusten viimeinen jättöpäivä on keväällä 25.3. ja syksyllä 25.9.

Taiteilijaseuran jäseneksi haetaan sähköisesti lähettämällä jäsenhakulomake ja muut tarvittavat liitteet yhtenä pdf-tiedostona sähköpostilla osoitteeseen: sannamaria.paananen (at) tampereen-taiteilijaseura.fi. Otsikkokenttään teksti JÄSENHAKEMUS.

Pdf-tiedoston tulee sisältää seuraavat dokumentit ja kuvat:
JÄSENHAKEMUS (täytä lomake ja liitä hakemukseesi)
CV
KUVAT 5–10 teoksesta / teoskokonaisuudesta (teosten tulee olla viimeisten viiden vuoden ajalta) ja täydelliset teostiedot (teoksen nimi, vuosi, tekotapa/tekniikka ja koko)

HUOM! Pdf-tiedoston maksimikoko on 15 Mb. Tarkista huolellisesti, että lähettämäsi pdf-tiedosto sisältää kaikki vaaditut dokumentit ja kuvat. Mikäli jotain puuttuu ja joudumme pyytämään täydennystä, jäsenhakemuksesi käsittely saattaa viivästyä.

Mikäli sähköisen hakemuksen lähettäminen ei ole mahdollista, ota meihin yhteyttä: sannamaria.paananen (at) tampereen-taiteilijaseura.fi.

OHJEITA CV:N TEKEMISEEN

Ansioluettelo on tarkempi kuvaus ammatillisesta toiminnasta. CV:stä tulisi löytyä seuraavat asiat:
– Nimi ja yhteystiedot
– Ajantasaisen www-sivun osoite sekä mahdolliset ammatilliset sosiaalisen median linkit
– Koulutus
– Yksityisnäyttelyt
– Ryhmä-/yhteisnäyttelyt
– Performanssit ja julkiset esiintymiset
– Toimeksiannot
– Kokoelmat
– Apurahat, residenssit, palkinnot
– Julkaisutoiminta
– Galleriaedustus ja mahdolliset jäsenyydet
– Laita koulutukseen vain kuvataiteilijan ammattiin liittyvä koulutus.
– Ilmoita CV:ssäsi vain gallerioissa tai vastaavissa kuvataiteen näyttelypaikoissa pidetyt näyttelyt (ei kahviloissa tms. paikoissa pidettyjä esittelyjä).
– Huomioithan, että myyntinäyttelyt (teosvälitykset, Taidesuunnistus, jne.) eivät ole varsinaisia näyttelyitä. Sen vuoksi niitä ei ilmoiteta ansioluettelossa.
– Jos sinulla on paljon näyttelyitä, ilmoita vain tärkeimmät. Voit otsikoida karsitun näyttelylistan esim. seuraavasti: Yksityisnäyttelyt (valikoidut).
– Luetteloi näyttelyt uusimmasta vanhimpaan: uusin aina ylinnä.