Tervetuloa!

Tietopaketti uusille jäsenille

Pysy kuulolla: jäsenkirje, jäsenistön sähköpostilista ja Facebook-ryhmä

Seuran jäsenenä saat noin kerran kuukaudessa jäsenkirjeen, jossa tiedotamme seuran ajankohtaisista asioista. Jäsenkirje lähetetään uutiskirjeenä ja saattaa tämän vuoksi joutua tarjoukset- tai roskapostikansioon sähköpostistasi riippuen. Jos jäsenkirjeet eivät tule perille, ota yhteyttä Sanna Mariaan: sannamaria.paananen (at) tampereen-taiteilijaseura.fi

Uusin jäsenkirje löytyy aina myös Jäsensivulta, joka sisältää kaikenlaista muutakin seuramme taiteilijoille hyödyllistä tietoa. Jäsensivu on salasanasuojattu. Salasana on Mältinranta. Jäsensivulle pääset Tampereen Taiteilijaseuran nettisivulta (tampereen-taiteilijaseura.fi -> Tampereen Taiteilijaseura ry -> Jäsensivu). Sivulla on linkki Tampereen Taiteilijaseura ry:n sääntöihin, joihin suosittelemme sinua tutustumaan huolella.

Jäsenistöllä on lisäksi sähköpostilista, tampereen-taiteilijaseura (at) mailmanlists.eu, jonka kautta jäsenet voivat lähettää toisilleen omia näyttelykutsujaan, ym. ammatillisia asioita koskevia viestejä. Käytäthän listaa harkitusti! Myös seuran henkilökunta käyttää sähköpostilistaa tiedotuksessaan. Olemme liittäneet sähköpostiosoitteesi sähköpostilistalle. Voit lähettää listalle viestejä ainoastaan siitä osoitteesta, jonka olet hakemuksessasi ilmoittanut. Muut kuin seuran jäsenet ja seuran henkilökunta eivät voi käyttää sähköpostilistaa tiedotuksessaan.

Tampereen Taiteilijaseuran jäsenillä on oma suljettu ryhmä Facebookissa, jossa seuran taiteilijat voivat käydä vapaamuotoisempaa keskustelua. Löydät ryhmän Facebookissa hakusanalla Tampereen Taiteilijaseuran jäsenet.

Jäsenmaksu, jäsenkortti ja jäsenedut

Jäsenmaksu vuonna 2023 on 75 €. Kesken kauden jäseniksi hyväksyttyjen osalta jäsenmaksu muodostuu jäsenyyskuukausien mukaan. Saat laskun suoraan sähköpostiisi laskutusjärjestelmän kautta osoitteesta invoices (at) gruppo.fi. Lasku saattaa joutua sähköpostistasi riippuen myös tarjoukset- tai roskapostikansioon. Mikäli et saa laskua, tarkistathan postisi myös em. kansiosta. Mikäli laskua ei löydy, ota yhteyttä Sanna Mariaan: sannamaria.paananen (at) tampereen-taiteilijaseura.fi.

Maksettuasi seuran jäsenmaksun, voit ladata älypuhelimeesi Gruppo ID -sovelluksen, jolla saat käyttöösi seuran sähköisen jäsenkortin. Jäsenkortti aktivoidaan, kun jäsenmaksu on kirjautunut maksunseurantajärjestelmään. Tässä voi olla viivettä. Ohjeet sovelluksen käyttöön ottamiseen löydät Jäsensivulta.

Seuran jäsenenä olet oikeutettu jäsenetuihin, jotka löydät Jäsensivulta. Jäsenmaksun maksaminen on edellytys jäsenetujen nauttimiselle. Jäsenmaksu on taiteilijan verotuksessa vähennyskelpoinen.

Tampereen Taiteilijaseuran jäsenenä olet automaattisesti myös Suomen Kuvataidejärjestöjen Liitto ry:n (SKjL) jäsen. SKjL on valtakunnallinen kuvataidejärjestöjen katto-organisaatio. Taiteilijaseura ilmoittaa jäsenyytesi SKjL:ään. Kun he ovat rekisteröineet jäsenyytesi, saat käyttöösi liiton jäsenkortin. Se toimii samalla Gruppo ID-sovelluksella kuin Tampereen Taiteilijaseuran jäsenkorttikin. Lue lisää liiton toiminnasta ja jäseneduista SKjL:n www-sivuilta.

Myy ja vuokraa teoksiasi Taidelainaamon kautta

Taidelainaamoon voivat tuoda teoksiaan kaikki seuramme taiteilijat. Tietoa Taidelainaamon toiminnasta saat Jäsensivulta. Ajankohtaisista taidelainaamoasioista kerrotaan jäsenkirjeissä. Kaikesta seuran myynti- ja lainaustoiminnasta seura perii myyntiprovision, joka on 35 % sisältäen alv:n (vuonna 2024 24 %), jonka alv-rekisteröityneet taiteilijat voivat vähentää omassa alv-verotuksessaan.

Taidekeskus Mältinranta: toimisto, galleriat ja taidelainaamo

Taiteilijaseuran asioita hoitavat työntekijät ovat Taidekeskus Mältinrannan toisen kerroksen toimistossa ti-pe klo 10–15. Mältinrannan näyttelyt ja taidelainaamo ovat avoinna ti–to 12–18 ja pe–su 12–16. Yhteystietomme löydät täältä.

Tule mukaan toimintaan!

Toivomme seuran uusien jäsenten tulevan esittäytymään hyväksymistä seuraavaan yleiskokoukseen tai jäsentapaamiseen, johon saat kokouskutsut jäsenkirjeissä. Tapaamiset järjestetään yleensä viisi kertaa vuodessa.

Ystävällisin terveisin

Sanna Maria Paananen