Residenssi / Artists’ residence

Tampereen Taiteilijaseura vuokraa asuin- ja työskentelytilaa vieraileville taiteilijoille ja kuraattoreille Takahuhdin Taidekeskuksesta (Kirjavaisenkatu 17, Tampere). Rakennuksen omistaa Tampereen kaupunki.

Vuokrahinnat vuodesta 2024 eteenpäin: asunnolle ja ateljeelle yhteensä : 480 €/kk (1 henkilö) ja 520 €/kk (2-3 henkilöä), 300 €/2 viikkoa. Varausmaksu 100 € laskutetaan heti varauksen jälkeen 1 kk tai sitä pidemmistä vuokra-ajoista. Peruutustapauksessa varausmaksua ei palauteta.

Työtila käsittää vajaat 40 m2 valoisaa tilaa, jossa on työpäytä ja maalausteline. Asunnossa on kolme huonetilaa. Hallin yhteydessä olevassa alkovissa on parisänky ja kaappitilaa. Hallin yhteydessä on myös wc.  Erillisessä makuuhuoneessa on yhden hengen sänky ja työpöytä. Keittiössä on ruokapöytä ja tuolit, astiakaappi ja tiskiallas, pyykinpesukone, jääkaappi, mikroaaltouuni, kahvinkeitin, vedenkeitin ja astioita. Suihku sijaitsee residenssin ulkopuolella samassa rakennuksessa. Vuokraan sisältyy langaton nettiyhteys.

Tampere Artists’ Association rents accommodation and work facilities for visiting artists at Takahuhti Artcenter (address: Kirjavaisenkatu 17, Tampere), about 5 km to the east of Tampere city center. Takahuhti Artcenter houses also work and storage spaces for twenty professional artists of Tampere Artists’ Association.

The work studio is a spacious and airy 40 sqms of open space with a table and an easel. Living quarters contain three rooms. One room is an open hallway with an alcove with a double bed and a closet. Entry to toilet is from this room.  One room is a bedroom with a single bed. Separate kitchen is with a table and chairs, refrigerator, washing machine, microwave oven, coffeemaker, electric kettle and dishes. Shower room is elsewhere in the building. The rental includes wireless internet access.

Rent (from 2024 onwards) for the studio and apartment together: 480 €/month (1 person) and 520 €/month (2-3 people), 300 €/2 weeks. A reservation fee of 100 € will be invoiced after the reservation of renting periods of one month or more. In case of cancellation, the reservation fee is non-refundable.

Lisätiedot ja hakeminen:
Hakemukseen on liitettävä vapaamuotoinen hakemus ja työsuunnitelma, CV ja
muutama kuva taiteellisesta tuotannosta. Hakemus lähetetään mieluiten sähköpostina: info@tampereen-taiteilijaseura.fi, tai postitse: Tampereen Taiteilijaseura ry, Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere. Puh. 050 550  3145.

Further information and application:
Please send us, preferably by email, a free form application with your CV and some pictures of your recent production to Tampere Artists’ Association, info (at) tampereen-taiteilijaseura.fi. By mail: Kuninkaankatu 2, 33210 Tampere, Finland. Tel. +358 50 550 3145.

Majoitustila ilman studiota /
Accommodation without studio

Tampereen Taiteilijaseura vuokraa Taidekeskuksessa myös lyhytaikaista majoitustilaa yhteistyökumppaneilleen sekä taidetapahtumiin ja projekteihin osallistuville.

Maantasolla sijaitsevassa asunnossa on kaksi huonetilaa, keittiö ja huone, yhteensä n. 60m2.  Keittiön puolella on yhden hengen vuode ja olohuoneessa pieni parisänky (lev. 120cm). Olohuoneessa isohko pöytä soveltuu työpöydäksi. Keittiössä on erillinen ruokapöytä ja tuolit, astiakaappi ja tiskiallas, pyykinpesukone, jääkaappi, mikroaaltouuni, kahvinkeitin, vedenkeitin ja astioita. Asunnossa on oma wc. Suihku sijaitsee asunnon ulkopuolella.

Vuokrahinnat asunnolle: 150-200€/vko (1 tai 2 henkilöä) ja 100 €/viikonloppu (max. 2 yötä, max. 2 henkilöä). Loppusiivous ei kuulu hintaan. Huolehdithan tilat samaan kuntoon kuin ne olivat saapuessasi. Lisätiedot ja varaukset: heli.innala@tampereen-taiteilijaseura.fi / info@tampereen-taiteilijaseura.fi

Tampere Artists’ Association also rents short-term accommodation at the Artcenter to its partners and those participating in art events and projects.

Located on the ground level, the apartment has two rooms, a kitchen and a room, totaling about 60m2. On the kitchen side there is a single bed and in the living room there is a small double bed (width 120cm). In the living room, a large table is suitable as a desk. The kitchen has a separate dining table and chairs, cupboard and sink, washing machine, fridge, microwave, coffee maker, kettle and dishes. The apartment has its own toilet. The shower is located outside the apartment.

Rental prices for the apartment: 150-200€/week (1 or 2 persons) and 100€/weekend (max. 2 nights, max. 2 persons). Please take care of the facilities in the same condition as they were before your arrival. Additional information and reservations: heli.innala@tampereen-taiteilijaseura.fi / info@tampereen-taiteilijaseura.fi

Sijainti / Location: Kartta / Map

Julkinen liikenne / How to get there by bus:

Tampereen kaupungin bussilinjoilla 6, 28, 38, 90 (Pysäkki ”Irjalankatu”) ja linjalla 29 (Pysäkki ”Luhtaankatu”) pääsee keskustasta Takahuhtiin lähelle taiteilijaresidenssiä. Ratikkalinja 1 + vaihto bussiin 16 vie lähimmäksi Taidekeskusta (päätepysäkki, Taidekeskus 200 m päässä). Ratikkalinja 1 + vaihto bussiin 17 tai 18 vie pysäkille ”Irjalankatu” Tarkemmat aikataulut löydät Tampereen joukkoliikenteen reittioppaasta.

The bus lines 6, 28, 29, 38 and 90 from the centre stop within 500 meters from the residence (bus stop ”Irjalankatu”). Tramline 1 + change into bus 16 brings you closest to the residence. Tramline 1 + change into bus 17 or 18 brings you to bus stop ”Irjalankatu”. For more information of the routes: Tampere Regional Transport