Kansainvälinen toiminta

Seuran residenssitoiminta

Tampereen Taiteilijaseura ry ylläpitää Takahuhdin taiteilijaresidenssiä Tampereella vieraileville taiteilijoille ja kuraattoreille. Tutustu tarkemmin residenssin sivuihin.

Taiteilijaseuralla on residenssivaihtosopimus Fyns Grafiske Verkstedin, Gæsteatelier Hollufgårdin (Odense, Tanska) ja Tartton taiteilijaseuran (Tartto, Viro) kanssa. Sekä Tanskan että Viron kohteista tulee vuosittain taiteilija työskentelemään Tampereelle kuukauden ajaksi ja vastaavasti seuran taiteilija työskentelee heidän tiloissaan noin kuukauden ajan.

Tarton Tampere Maja

Taiteilijaseuralle on varattu vuosittain kaksi – kolme näyttelyaikaa Tarton Tampere Majassa. Näyttelyajat ovat vuosittain haettavana Taiteilijaseuran jäsenille ja niistä tiedotetaan seuran jäsenkirjeissä.

Muut residenssit

Tampereen Taiteilijaseuran jäsenet voivat hakea vuosittain myös Tampereen kaupungin vaihtoresidensseihin (mm. Düsseldorfiin). Näiden hakuajoista tiedotetaan seuran jäsenkirjeissä.

Valtakunnallisten järjestöjen (ResArtis ja STS:n ateljeesäätiö) kautta kuvataiteilijoiden haettavana on lukuisia ulkomaisia ja kotimaisia taiteilijaresidenssijaksoja.