- Laura Wesamaa: vas. Nimetön, 2017, öljy kankaalle, 120 x 90 cm; oik. tracés digitaux IV, 2017, öljy kankaalle, 225 x 260 cm.
- Laura Wesamaa: vas. oikealle: tracés digitaux IV, 2017, öljy kankaalle, 225 x 260 cm; ural uraani torium l’óreal, 2017, öljy kankaalle, 40,5 x 50,5 cm; ja windy heart or inner life (Coeur venteux ou Vie intime, Ossip Zadkine 1958), 2017, öljy kankaalle, 71 x 90 cm.
- Laura Wesamaa: vas. windy heart or inner life (Coeur venteux ou Vie intime, Ossip Zadkine 1958), 2017, öljy kankaalle, 71 x 90 cm; oik. kaksi vapausastetta, 2017, öljy kankaalle, kaseiini akvarelli ja öljy pohjustetulle metallilevylle, 300 x 360 cm. (elektroniikka ja ohjelmointi Henry ja Nella Palonen)
- Laura Wesamaa: windy heart or inner life (Coeur venteux ou Vie intime, Ossip Zadkine 1958), 2017, öljy kankaalle, 71 x 90 cm.
- Laura Wesamaa: vas. Nimetön, 2017, öljy kankaalle, 46 x 60 cm; oik. moon book (The Moon Book, James Lee Bayars 1989), 2017, öljy kankaalle, 65 x 83 cm.
- Laura Wesamaa: teoria, öljy kankaalle, liitu akvarelli ja öljy pohjustetulle metallilevylle, 160 x 250 cm. (elektroniikka ja ohjelmointi Henry ja Nella Palonen)
windy heart or inner life
heinäaplikaatio
erittää kuivan tuoksua
laitteen takaa kameran vierestä nousee pieniä oksia jotka muistuttavat lyhyitä heinävarsia
kosteudenkokemus on haalean sininen
lasin läpi nousee nystyröitä nenänvarsi on kaatua maahan tyynyn viereen
ja tämä kaikki muuttaa perspektiivin pieneksi laittaa oksan varteen pitkälleen
ihminen leijailee kantojen päällä
suureksi totuteltu kuori on yhden aineettoman verkkopussin pohjalla
makoilee siinä sillä ikuisuuden futonpatjalla
aurinkopaneeli kädellä aurinkopaneeli kasvoilla
Käsiäiselle vähäiselle jumalalle tieto sijaitsee suorakulmaisissa paikoissa
kuvat ovat valuvan olkimuksen vihjettä
häivähdys
olevaisen näyttö
kupera tuossa laavun perällä nojaava maailmaa
näiden ohi kytkeytymät ovat fantasioita siitä että näkisi kaikki pilvet yhtä aikaa
katsellessamme käsiämme tunnemme itsemme entistä yksilöllisemmäksi katsellessamme käsiemme ohi tunnemme itsemme enemmänkin kuin yksilölliseksi
kopeloimme aineettomaan kunnes käsi lopulta jää kiinni johonkin niistä tasoista
jotka ovat limittyneet keskenään ja päästämme erityisyytemme irti
luu leijuu
valkoinen käsi on tyhjempi
ei-kämmen joka koskettaa sormenpäillä aallon pintaa
pelkkä kutoo sisäänsä tiedon
tässä lumessa ei ole ketään tiettyä henkilöä
tämän kokoisena olemme koko idea itsessään täynnä ainetta juuri hyppäämässä valkoiseen sipulipussiin
leijat äärettömässä kenttien meressä
ei niiden viiva ole täyteläinen
kosketus on
teknologian monensuuntaisuus suputtaa tietoa
kermavaahtoon tulee kuoppa kun se on vaahdottunut
luut kuumenevat
ja vähäiset simpukat heijastavat
toden tuloa huokosen läpi
ja me puristelemme lunta kuin märkää pyykkiä seisomme valkoisen ja synteettisen
sinen reunalla
Laura Wesamaan kanssa käydyn keskustelun pohjalta, toukokuussa 2017 Sini Silveri
Laura Wesamaa (s. 1979) on Kuvataideakatemiasta vuonna 2006 valmistunut taiteilija, joka asuu ja työskentelee Helsingissä. Wesamaa on aikaisemmin pitänyt yksityisnäyttelyt mm. Sorbus-galleriassa (2015), SIC galleriassa (2013, 2016), Kluuvin galleriassa (2008) ja Galleri Bergmanissa Helsingissä (2008) sekä Poriginal galleriassa Porissa (2012). Hänen teoksiaan on ollut esillä myös useissa koti- ja ulkomaisissa ryhmänäyttelyissä, joista viimeisimpiin lukeutuvat Maalaiset/Earthlings (Galleri Sinne 2016) Clear Form (Galerie Forsblom, 2015), About The Feeling When You Are Going Up The Stairs (KARST, Plymouth, 2015), Mustarinda (Espacio Trapezio, Madrid, 2014), Transitional table (2014) ja Nix (SIC, 2014).
Itsenäisen taiteellisen työskentelynsä lisäksi Wesamaa on myös koonnut useita ryhmänäyttelyitä ja toiminut taiteilijavetoisissa yhteisöissä ja yhdistyksissä kuten Mustarinda-seurassa (2009-) ja Oksasenkatu 11:ssa (2008-2013). Wesamaa on yksi Helsingissä toimivan SIC gallerian perustajista (2012-).
’windy heart or inner life’ Studio Mältinrannassa on Wesamaan ensimmäinen näyttely Tampereella.
Sini Silveri (s. 1987) on Kemissä syntynyt runoilija ja tanssin tekijä. Silveri on julkaissut valokuvazineä Traktor Pulling ja tehnyt sanallisia ja musiikillisia kokeiluja yhtyeissä Internet ja Millenium Poster. Silverin ensimmäinen runojulkaisu Muovailen muovipussista kaunista kahvaa ilmestyi 2016 (Zäp books). Kirjoittaja vieraili taiteilijan työhuoneella 2.5.2017.
Näyttelyä ovat tukeneet Suomen kulttuurirahasto ja Taiteen edistämiskeskus.